Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

...σε κρίσιμη καμπή η "μάχη" στα λιμάνια

Σε μία κρίσιμη καμπή εισέρχεται η «μάχη» στα λιμάνια της χώρας, με την ΠΝΟ να δείχνει διατεθειμένη να συνεχίσει τις 48ωρες κινητοποιήσεις, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τις εκκλήσεις των αγροτών, νησιωτών και των εμπόρων, με την κυβέρνηση να...





προσανατολίζεται στο μέτρο της επιστράτευσης. Η υπουργός Ανάπτυξης, Α. Διαμαντοπούλου, έχει συνάντηση αυτή την ώρα με τα μέλη της εκτελεστικής επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, στο κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη. Η υπουργός είχε δηλώσει τη Δευτέρα: «Κάθε χτύπημα στην αγροτική παραγωγή, στον τουρισμό, στα νησιά, στην εθνική οικονομία είναι χτύπημα στον άνεργο, τον συνταξιούχο και τον εργαζόμενο, τους οποίους οφείλουμε να προστατεύσουμε και θα το κάνουμε οπωσδήποτε». Οι ναυτεργάτες συνεχίζουν και σήμερα τις κινητοποιήσεις τους, ενώ αναμένεται να συνεδριάσουν μετά τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, προκειμένου να αποφασίσουν για το μέλλον των κινητοποιήσεων. Στο λιμάνι του Πειραιά, που αποτελεί το σημείο ενδιαφέροντος, βρίσκονται ομάδες περιφρούρησης.

Κύκλοι του Υπουργείου Ανάπτυξης αφήνουν να εννοηθεί ότι η απεργιακή κινητοποίηση «βολεύει» λόγω της χρονικής στιγμής. Η επιβατική κίνηση στα λιμάνια είναι ιδιαίτερα πεσμένη αυτή την περίοδο, οπότε με τα πλοία να είναι δεμένα στα λιμάνια αυτομάτως σημαίνει μείωση των λειτουργικών εξόδων, όπως για παράδειγμα εφοδιασμός με καύσιμα.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, προστίθεται η κόντρα των κομμάτων. Ήδη βολές κατά της ΠΝΟ, αλλά και της Αριστεράς, ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, εκτόξευσαν η ΝΔ, ΛΑΟΣ, ΔΗΣΥ, όσον αφορά τις όποιες πολιτικές σκοπιμότητες εξυπηρετεί η στήριξη των ναυτεργατών τη δεδομένη χρονική συγκυρία, λίγο πριν τη διεξαγωγή των εκλογών.

Έκκληση αγροτών και εμπορικού κόσμου

Έκκληση προς τους ναυτεργάτες, να μην παρατείνουν την απεργία τους για δεύτερο 48ωρο, κάνουν οι αγρότες της Κρήτης και φορείς του εμπορικού κόσμου.

Οι επιχειρήσεις και οι εξαγωγές δεν μπορεί να είναι όμηροι των κινητοποιήσεων, επισήμανε χθες σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ) Δημήτρης Μαθιός. Στόχος είναι άλλωστε αυτή τη δύσκολη περίοδο να μην θιγούν οι παραγωγικές τάξεις που εξαρτώνται από τις θαλάσσιες μεταφορές και έχουν ήδη πληγεί από την κρίση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, παραγωγοί της Κρήτης που αναμένεται να συγκεντρωθούν στο λιμάνι του Ηρακλείου, ζητούν να υπάρχει ένα πλοίο κάθε δύο-τρεις μέρες, προκειμένου να μην κινδυνέψουν τα ευπαθή προϊόντα.

Τα αιτήματα της ΠΝΟ

Στα αιτήματα των ναυτεργατικών σωματείων περιλαμβάνεται η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2012 και η διατήρηση του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα.

Αυτό όμως που προκαλεί την έντονη δυσφορία τους είναι η απόφαση για μείωση των συντάξεων των ναυτικών κατά 7% αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου, η ένταξη του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ από 1ης Απριλίου, αλλά και η επιχειρούμενη, όπως υποστηρίζουν, κατάργηση του γραφείου ευρέσεως ναυτικής εργασίας και η ένταξή του στον ΟΑΕΔ, καθώς η εποπτεία του ΝΑΤ ανήκει πλέον στο υπουργείο Εργασίας.

Οι ναυτεργάτες ζητούν επίσης τη διατήρηση της αυτοτέλειας του ΕΛΟΕΝ (Ειδικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών) που στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο από πόρους των ναυτικών και όχι από το κράτος, ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση ότι «έβαλε χέρι» στα αποθεματικά του λογαριασμού.

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, ο λογαριασμός του ΕΛΟΕΝ από το 1950 θα έπρεπε υποχρεωτικά να είναι στην Τράπεζα της Ελλάδος. Ωστόσο, με νόμο του 1997 δόθηκε η δυνατότητα στην Τράπεζα της Ελλάδος να διαχειριστεί ένα μέρος των χρημάτων και να τα μετατρέψει σε ομόλογα. Έτσι, μετά το «κούρεμα» των ομολόγων για την αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους, από τα 51,5 εκατομμύρια ευρώ στο λογαριασμό, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 32 εκατ.ευρώ.

Εάν δεν βρεθεί σήμερα μία συμβιβαστική λύση, δεν αποκλείεται η κυβέρνηση ακόμη και εντός της ημέρας να λάβει την πιο σκληρή επιλογή που έχει στη φαρέτρα της, δηλαδή την επιστράτευση, προκειμένου να ασκηθεί έντονη πίεση και να «παγώσουν» οι απεργιακές κινητοποιήσεις.